Thursday, September 20, 2007

Dan Rather Files $70 Million Lawsuit

The face of CBS for over 20 years has filed a $70 million lawsuit against the network. Supposedly, CBS and its parent company intentionally botched the aftermath of a discredited story about President Bush's military service to curry favor with the administration. However, it was partly based on documents that CBS later acknowledged could not be authenticated, and was retracted by the network shortly afterwards. CBS fired the report's producer of the segment and three other employees. Six months later, in March 2005, Rather stepped down as anchor of the CBS Evening News after 24 years, to be replaced by Katie Couric. The lawsuit claims that Rather lost a significant amount of money and damaged his reputation as a reporter. Well of course, he was making 6 million dollars a year! Poor Katie Couric's job has been rumored to be in jeopardy, because the ratings have never been lower for a prime-time news show on the network. She had some pretty big shoes to fill, but I can always give props to an individual who can take on a challenge like that, especially a woman! Hopefully things will work out for Katie and she can find a happy medium.

No comments: